Při tomto rozlišení obrazovky se nacházíte v omezeném režimu stránek, kliknutím přejdete na mobilní verzi.

Güney Ekspresi Güney Ekspresi

Cestování vlakem po Turecku

Turecká železnice (TCDD) se po dlouhých letech konečně probouzí z hlubokého spánku. S příchodem vysokorychlostních souprav nastala dlouho očekávaná renesance a vlaky opět začaly porážet do té doby rychlejší autobusy.

Mezi Istanbulem a Ankarou spoje zatím nedosahují takové četnosti jako kolegové na gumových kolech, ale jízdní doba rychlejší až o 2 hodiny je důvodem, proč zvolit právě tento způsob přepravy. 

Moderní, značně předimenzovaná nádraží ze skla, betonu a oceli, jsou však stále v ostrém kontrastu se stařičkými historickými nádražími na východě země. A bude trvat ještě hodně dlouho, než se železnici podaří zmodernizovat kompletně.

YHT Yüksek Hizli Trenler (Rychlovlaky)

Jednotky YHT patří k tomu nejrychlejšímu a nejkvalitnějšímu, co může turecká železnice nabídnout. Moderní vysokorychlostní soupravy jezdí na třech hlavních trasách:

  • Ankara - Istanbul - Ankara

  • Ankara - Konya - Ankara

  • Istanbul - Konya - Istanbul

V Turecku jezdí 2 druhy souprav. Starší jednotky HT65000 dosahují maximální rychlosti 250 km/h a novější HT80000 mohou jet až 300 km/h. Jenže svoji vysokou rychlost zdaleka nepředvádějí na celé trase. Z Istanbulu se vlak nejprve plouží podél Marmarského moře rychlostí méně než 110 km/h. Za Izmitem souprava zrychlí na přijatelnějších 160 km/h a poté konečně pálí 250 km/h. Zrychlení na maximálních 300 km/h se teprve plánuje.

Mavi Trenler (Modré vlaky)

V minulosti bývaly zbarvené do modra a představovaly nejvyšší kvalitu cestování po železnici v Turecku. Dnes jsou obsluhované klasickými bílými vozy TVS2000 a od klasických expresů je téměř nerozeznáte. Jediným rozdílem je, že zastavují méně často. 

Ekspresi Trenler (Expresní vlaky)

Klasika tureckých železnic. Tyto dálkové vlaky však nejsou až tak rychlé, jak by název mohl napovídat. Zastavují jak v regionálních metropolích, tak i menších městech. Některé spoje projíždí jen kratší úseky, jiné překonávají trasu do východní Anatolie dlouhou více 1300 km. A někdy ještě dál.

Pokud s nimi vyrážíte, opřete se, pozorujte nádhernou krajinu Anatolie a zpoždění moc neřešte. Většina konvenčních tratí je v Turecku jednokolejná a vlaky vzájemně musí čekat na průjezd. Tím vznikají zpoždění i několik hodin.

Bölgesel Trenler (Regionální vlaky)

Pokud se chystáte navštívit starověký Efes po kolejích, potom pojedete právě tímto vlakem. Regionální vlaky obsluhují elektrické nebo dieselové jednotky. Spoje jezdí spíše kratší vzdálenosti a zastavují mnohem častěji než rychlejší Ekspresi. Cestování Bölgesel Trenler je však pohodlné a cenově přijatelné.

Seznam regionálních vlaků naleznete na webu TCDD.  

Třídy tureckých vlaků

vozy k sezení Pullman

Jsou nejlevnější a také nejméně pohodlnou variantou cestování. Hodí se spíše na kratší až středně dlouhé přejezdy. Sedadla jsou sice pohodlná a částečně polohovatelná, jenže na celonoční spaní to zkrátka není. Cestující sedí po a proti směru jízdy vždy po dvou vedle sebe.

lehátkové vozy Kuşetli

Konvertibilní kupé se 4 sedačkami, ze kterých se na noc stávají lehátka ve dvou patrech nad sebou, jsou už vhodnou alternativou pro dálkové cesty. V ceně jízdenky je i povlečení.

Vozy kuşetli jsou vhodné pro turisty, kterým nevadí jistá míra nesoukromí. Na dlouhých cestách se spolucestující často druží, ochutnávají vzájemně svá jídla a bývají tradičně turecky společenští. 

lůžkové vozy Yatakli

Ti, kteří preferují soukromí a pohodlí, využívají klimatizované lůžkové vozy Yatakli. Kupé jsou uspořádána maximálně pro 2 cestující. Rezervovat je možné celý oddíl i jen pro 1 osobu. Uvnitř naleznete malé umyvadlo s mýdlem, zrcadlo, odkládací police na zavazadla a dokonce i lednička s drobným občerstvením zdarma. 

Podobně jako v lehátkových vozech, i zde je možné sedačky večer překlopit na postel a ráno zase vrátit zpátky do polohy k sezení.

Business YHT

Sedadla v 1. třídě jsou uspořádána v konfiguraci 2+1. Každé sedadlo (vyjma těch u stolků) má k dispozici zásuvku (typ C, tedy používaný v ČR) a obrazovku, na které běží film v turečtině. Můžete si zobrazit i mapu s aktuální polohou vlaku, jenže rozlišení je mizerné.

Během cesty projíždí stevardky několikrát s minibarem a nabízí teplé i studené nealkoholické nápoje. V ceně jízdenky je máte také výběr ze dvou variant malého snacku.  

Economy YHT

Nákup jízdenek

Od doby, kdy je konečně možné plnohodnotně nakupovat jízdenky přes internet, se cestování tureckými vlaky stalo konečně jednoduché. Do nedávna bylo totiž možné jízdenky jen rezervovat. Cestující si musel doklad vyzvednout do určené doby na nádraží a to byla pro mnoho cizinců nepřekonatelná překážka.

Na stránkách eBilet TCDD Taşimacilik, které jsou k dispozici i v angličtině, koupíte jízdenky na všechny vnitrostátní dálkové vlaky. Předprodej u tradičních spojů začíná 30 dní před odjezdem, u rychlovlaků potom v předstihu 14 dní. Prodej elektronických jízdenek se zavírá 15 minut před odjezdem vlaku. K rezervaci budete potřebovat údaje z cestovního pasu a platit můžete také v ČR vydanými platebními kartami.

Jízdenky není potřeba tisknout. Před nástupem do vlaku se stačí prokázat SMS rezervací nebo QR kódem v telefonu.

Nákup jízdenek nenechávejte na poslední chvíli. Rychlovlaky bývají v den odjezdu častokrát beznadějně vyprodané a u dálkových vlaků na vás zbydou jen místa k sezení. Pokud chcete mít jistotu, že získáte místo v lůžkovém voze Yatakli, nakupujte co nejdřív po otevření rezervací. Na některých vlacích bývá řazený pouze jeden vůz a místa se rychle zaplňují.

Návštěvě nádražní pokladny se nevyhnete v případě, kdy plánujete cestu mezistátními vlaky. Jízdenky do zahraničí bohužel online koupit nelze. A v případě, že  máte spojení z Turecka do zahraničí opravdu natěsno, nezbyde než se obrátit na některou z oficiálních partnerských cestovních kanceláří TCDD, která rezervaci zajistí v předstihu.

Pokud se před cestou vaše plány změní, můžete jízdenku až 3x upravit nebo definitivně vrátit. U YHT je možné cestovní doklad zrušit pouze v případě, že jste si koupili variantu Flexible. Při refundaci jeden a více dní před odjezdem bude strženo 10 % z ceny jízdenky. V den odjezdu se poplatek zvyšuje na 20 %.

Během rezervace místa musíte vždy uvést také své pohlaví. Vyplňujte jej podle pravdy. Pokud uvedete nesprávné pohlaví, může se stát, že vás průvodčí přemístí, budete muset doplatit nebo vás v krajním případě vyloučí z vlaku. 

Děti do 6 let cestují zdarma, ovšem bez nároku na místo k sezení.

Jídelní vozy Yemekli

Po několikaleté odmlce jsou jídelní vozy na dálkových vlacích zpět. Nečekejte žádnou převratnou gastronomii, ale hlad mít nebudete. Z ohřívaných jídel bývá na výběr tradičně jehněčí nebo kuřecí döner s rýží, Adana köfte nebo turecká verze smaženého řízku (15-20 TRY). Nechybí ani zapečené toasty, obložené bagety (8 TRY) a široký výběr teplých i studených nápojů (3-8 TRY). 

Pryč jsou však časy, kdy se cestující scházeli v jídelním voze nad sklenicí piva nebo místní pálenkou raki. Vozy Yemekli jsou dnes přísně nealkoholické a podle tureckých zákonů je zakázána konzumace alkoholu také kdekoli na palubě vlaku.

Hygiena v tureckých vlacích

Záchody mívají vždy na jednom konci evropské mísy a na tom druhém naleznete tradiční turecké “šlapky” s dírou v podlaze. Možná byste napoprvé vybrali záchod, na který jste zvyklí z domova. Jenže turecké verze toalet bývají po dlouhé cestě často v lepším stavu než ty evropské. 

V lůžkových vozech mají cestující k dispozici navíc i místnost se sprchou.

Bezpečnost

Turecké železnice mají za sebou několik ošklivých nehod. Poslední dvě se odehrály v roce 2018 a vyžádaly si dokonce několik životů. Obecně se však dá říci, že jsou vlaky v Turecku relativně bezpečné. Je však několik ale, díky kterým nedosahují takové úrovně jako v Evropě. Největší bolestí jsou jednokolejné úseky a chybějící světelná signalizace na více než polovině tratí.

Pryč jsou doby, kdy ve vlacích údajně operovali zločinci, kteří omámili nic netušícího cestujícího nabídnutým jídlem a okradli ho o všechny věci. O podobném incidentu nebylo slyšet už pěkně dlouho. 

Obecně se bezpečnost na palubách vlaků nijak nevymyká standardům ve střední a západní Evropě.

TransAsia Express je zpět (Ankara - Teheran - Ankara)

A s ním i přímé vlakové spojení mezi Tureckem a Íránem. Od srpna 2019 se opět vydává každou středu na více než 57-hodinovou cestu expres, který překoná trasu dlouhou 2400 km. Nesrovnávejte s letadlem. V tomto vlaku zažijete dobrodružství, které na palubě Turkish Airlines prostě nezískáte. 

V úseku z Ankary do Tatvanu jsou řazené turecké lehátkové vozy a jídelní vůz. Jakmile vlak dorazí na západní břeh Vanského jezera do Tatvan Iskele, cestující si přesednou na loď, která je během 4 hodin převeze na druhou stranu jezera do Van Iskele. Odtud dál pokračují již íránské lehátkové vagony. 

Buďte připraveni na mnohahodinová zpoždění (klidně až 8 hodin) a neplánujte návaznou dopravu moc natěsno. 

Jednosměrná jízdenka ve voze Kusetli stojí 51,50 €.

Istanbul-Sofia Expresi

Je jediným mezistátním spojem z Turecka do Evropy. Vlak veze lůžkové vozy Yatakli a také lehátkové Kuşetli. V Dimitrovgradu se odpojuje přímý lehátkový vůz do Bukurešti. 

Všichni cestující musí na turecké pohraniční stanici Kapikule vystoupit a odbavit se osobně na přepážce. Na bulharské straně probíhá pasová kontrola ve vlaku.

Jízdenka do Sofie vyjde na 29 € v lehátkovém voze a 34 € v lůžkovém. Jídelní vůz řazený není.

Jak se dostat nejrychleji z letiště na nádraží v Istanbulu

Jestli něco Turci umí opravdu dobře, jsou to starty nových projektů, které zdaleka ještě nejsou připravené na ostrý provoz. Takovým příkladem je i nové letiště v Istanbulu a jeho spojení do města. V současnosti totiž chybí napojení na železniční síť a jediným způsobem dopravy je autobus.

Istanbul Airport - nádraží Istanbul Sögütlücesme

IST-7 výstup na Kadiköy, doba jízdy podle IETT zhruba 110 minut (mimo špičku lze zvládnout rychleji)

Výchozí stanice většiny spojů YHT. Od letištního autobusu si však musíte ještě necelé 2 km dojít.

Istanbul Airport - nádraží Istanbul Pendik

IST-8, výstup na Pendik YHT Istasyonu, doba jízdy podle IETT zhruba 100 minut (mimo špičku lze zvládnout rychleji). 

Momentálně asi nejvýhodnější spojení, autobus jede po dálnici mimo Istanbul a zastavuje přímo u nádraží.

Istanbul Airport - nádraží Istanbul Halkali 

IST-17, výstup na Halkali Marmaray, doba jízdy podle IETT zhruba 100 minut (mimo špičku lze zvládnout rychleji). 

Halkali je stanice pro všechny, kteří míří vlakem na západ. Tedy do Edirne, Bulharska/Rumunska/Srbska nebo k řecké hranici do Uzunköprü.

Sabiha Gökcen Istanbul Airport - nádraží Istanbul Pendik

132H, výstup na Pendik YHT, doba jízdy podle IETT zhruba 30 minut

Turecká železnice (TCDD) se po dlouhých letech konečně probouzí z hlubokého spánku. S příchodem vysokorychlostních souprav nastala dlouho očekávaná renesance a vlaky opět začaly porážet do té doby rychlejší autobusy.

Mezi Istanbulem a Ankarou spoje zatím nedosahují takové četnosti jako kolegové na gumových kolech, ale jízdní doba rychlejší až o 2 hodiny je důvodem, proč zvolit právě tento způsob přepravy. 

Moderní, značně předimenzovaná nádraží ze skla, betonu a oceli, jsou však stále v ostrém kontrastu se stařičkými historickými nádražími na východě země. A bude trvat ještě hodně dlouho, než se železnici podaří zmodernizovat kompletně.

YHT Yüksek Hizli Trenler (Rychlovlaky)

Jednotky YHT patří k tomu nejrychlejšímu a nejkvalitnějšímu, co může turecká železnice nabídnout. Moderní vysokorychlostní soupravy jezdí na třech hlavních trasách:

  • Ankara - Istanbul - Ankara

  • Ankara - Konya - Ankara

  • Istanbul - Konya - Istanbul

V Turecku jezdí 2 druhy souprav. Starší jednotky HT65000 dosahují maximální rychlosti 250 km/h a novější HT80000 mohou jet až 300 km/h. Jenže svoji vysokou rychlost zdaleka nepředvádějí na celé trase. Z Istanbulu se vlak nejprve plouží podél Marmarského moře rychlostí méně než 110 km/h. Za Izmitem souprava zrychlí na přijatelnějších 160 km/h a poté konečně pálí 250 km/h. Zrychlení na maximálních 300 km/h se teprve plánuje.

Mavi Trenler (Modré vlaky)

V minulosti bývaly zbarvené do modra a představovaly nejvyšší kvalitu cestování po železnici v Turecku. Dnes jsou obsluhované klasickými bílými vozy TVS2000 a od klasických expresů je téměř nerozeznáte. Jediným rozdílem je, že zastavují méně často. 

Ekspresi Trenler (Expresní vlaky)

Klasika tureckých železnic. Tyto dálkové vlaky však nejsou až tak rychlé, jak by název mohl napovídat. Zastavují jak v regionálních metropolích, tak i menších městech. Některé spoje projíždí jen kratší úseky, jiné překonávají trasu do východní Anatolie dlouhou více 1300 km. A někdy ještě dál.

Pokud s nimi vyrážíte, opřete se, pozorujte nádhernou krajinu Anatolie a zpoždění moc neřešte. Většina konvenčních tratí je v Turecku jednokolejná a vlaky vzájemně musí čekat na průjezd. Tím vznikají zpoždění i několik hodin.

Bölgesel Trenler (Regionální vlaky)

Pokud se chystáte navštívit starověký Efes po kolejích, potom pojedete právě tímto vlakem. Regionální vlaky obsluhují elektrické nebo dieselové jednotky. Spoje jezdí spíše kratší vzdálenosti a zastavují mnohem častěji než rychlejší Ekspresi. Cestování Bölgesel Trenler je však pohodlné a cenově přijatelné.

Seznam regionálních vlaků naleznete na webu TCDD.  

Třídy tureckých vlaků

vozy k sezení Pullman

Jsou nejlevnější a také nejméně pohodlnou variantou cestování. Hodí se spíše na kratší až středně dlouhé přejezdy. Sedadla jsou sice pohodlná a částečně polohovatelná, jenže na celonoční spaní to zkrátka není. Cestující sedí po a proti směru jízdy vždy po dvou vedle sebe.

lehátkové vozy Kuşetli

Konvertibilní kupé se 4 sedačkami, ze kterých se na noc stávají lehátka ve dvou patrech nad sebou, jsou už vhodnou alternativou pro dálkové cesty. V ceně jízdenky je i povlečení.

Vozy kuşetli jsou vhodné pro turisty, kterým nevadí jistá míra nesoukromí. Na dlouhých cestách se spolucestující často druží, ochutnávají vzájemně svá jídla a bývají tradičně turecky společenští. 

lůžkové vozy Yatakli

Ti, kteří preferují soukromí a pohodlí, využívají klimatizované lůžkové vozy Yatakli. Kupé jsou uspořádána maximálně pro 2 cestující. Rezervovat je možné celý oddíl i jen pro 1 osobu. Uvnitř naleznete malé umyvadlo s mýdlem, zrcadlo, odkládací police na zavazadla a dokonce i lednička s drobným občerstvením zdarma. 

Podobně jako v lehátkových vozech, i zde je možné sedačky večer překlopit na postel a ráno zase vrátit zpátky do polohy k sezení.

Business YHT

Sedadla v 1. třídě jsou uspořádána v konfiguraci 2+1. Každé sedadlo (vyjma těch u stolků) má k dispozici zásuvku (typ C, tedy používaný v ČR) a obrazovku, na které běží film v turečtině. Můžete si zobrazit i mapu s aktuální polohou vlaku, jenže rozlišení je mizerné.

Během cesty projíždí stevardky několikrát s minibarem a nabízí teplé i studené nealkoholické nápoje. V ceně jízdenky je máte také výběr ze dvou variant malého snacku.  

Economy YHT

Nákup jízdenek

Od doby, kdy je konečně možné plnohodnotně nakupovat jízdenky přes internet, se cestování tureckými vlaky stalo konečně jednoduché. Do nedávna bylo totiž možné jízdenky jen rezervovat. Cestující si musel doklad vyzvednout do určené doby na nádraží a to byla pro mnoho cizinců nepřekonatelná překážka.

Na stránkách eBilet TCDD Taşimacilik, které jsou k dispozici i v angličtině, koupíte jízdenky na všechny vnitrostátní dálkové vlaky. Předprodej u tradičních spojů začíná 30 dní před odjezdem, u rychlovlaků potom v předstihu 14 dní. Prodej elektronických jízdenek se zavírá 15 minut před odjezdem vlaku. K rezervaci budete potřebovat údaje z cestovního pasu a platit můžete také v ČR vydanými platebními kartami.

Jízdenky není potřeba tisknout. Před nástupem do vlaku se stačí prokázat SMS rezervací nebo QR kódem v telefonu.

Nákup jízdenek nenechávejte na poslední chvíli. Rychlovlaky bývají v den odjezdu častokrát beznadějně vyprodané a u dálkových vlaků na vás zbydou jen místa k sezení. Pokud chcete mít jistotu, že získáte místo v lůžkovém voze Yatakli, nakupujte co nejdřív po otevření rezervací. Na některých vlacích bývá řazený pouze jeden vůz a místa se rychle zaplňují.

Návštěvě nádražní pokladny se nevyhnete v případě, kdy plánujete cestu mezistátními vlaky. Jízdenky do zahraničí bohužel online koupit nelze. A v případě, že  máte spojení z Turecka do zahraničí opravdu natěsno, nezbyde než se obrátit na některou z oficiálních partnerských cestovních kanceláří TCDD, která rezervaci zajistí v předstihu.

Pokud se před cestou vaše plány změní, můžete jízdenku až 3x upravit nebo definitivně vrátit. U YHT je možné cestovní doklad zrušit pouze v případě, že jste si koupili variantu Flexible. Při refundaci jeden a více dní před odjezdem bude strženo 10 % z ceny jízdenky. V den odjezdu se poplatek zvyšuje na 20 %.

Během rezervace místa musíte vždy uvést také své pohlaví. Vyplňujte jej podle pravdy. Pokud uvedete nesprávné pohlaví, může se stát, že vás průvodčí přemístí, budete muset doplatit nebo vás v krajním případě vyloučí z vlaku. 

Děti do 6 let cestují zdarma, ovšem bez nároku na místo k sezení.

Jídelní vozy Yemekli

Po několikaleté odmlce jsou jídelní vozy na dálkových vlacích zpět. Nečekejte žádnou převratnou gastronomii, ale hlad mít nebudete. Z ohřívaných jídel bývá na výběr tradičně jehněčí nebo kuřecí döner s rýží, Adana köfte nebo turecká verze smaženého řízku (15-20 TRY). Nechybí ani zapečené toasty, obložené bagety (8 TRY) a široký výběr teplých i studených nápojů (3-8 TRY). 

Pryč jsou však časy, kdy se cestující scházeli v jídelním voze nad sklenicí piva nebo místní pálenkou raki. Vozy Yemekli jsou dnes přísně nealkoholické a podle tureckých zákonů je zakázána konzumace alkoholu také kdekoli na palubě vlaku.

Hygiena v tureckých vlacích

Záchody mívají vždy na jednom konci evropské mísy a na tom druhém naleznete tradiční turecké “šlapky” s dírou v podlaze. Možná byste napoprvé vybrali záchod, na který jste zvyklí z domova. Jenže turecké verze toalet bývají po dlouhé cestě často v lepším stavu než ty evropské. 

V lůžkových vozech mají cestující k dispozici navíc i místnost se sprchou.

Bezpečnost

Turecké železnice mají za sebou několik ošklivých nehod. Poslední dvě se odehrály v roce 2018 a vyžádaly si dokonce několik životů. Obecně se však dá říci, že jsou vlaky v Turecku relativně bezpečné. Je však několik ale, díky kterým nedosahují takové úrovně jako v Evropě. Největší bolestí jsou jednokolejné úseky a chybějící světelná signalizace na více než polovině tratí.

Pryč jsou doby, kdy ve vlacích údajně operovali zločinci, kteří omámili nic netušícího cestujícího nabídnutým jídlem a okradli ho o všechny věci. O podobném incidentu nebylo slyšet už pěkně dlouho. 

Obecně se bezpečnost na palubách vlaků nijak nevymyká standardům ve střední a západní Evropě.

TransAsia Express je zpět (Ankara - Teheran - Ankara)

A s ním i přímé vlakové spojení mezi Tureckem a Íránem. Od srpna 2019 se opět vydává každou středu na více než 57-hodinovou cestu expres, který překoná trasu dlouhou 2400 km. Nesrovnávejte s letadlem. V tomto vlaku zažijete dobrodružství, které na palubě Turkish Airlines prostě nezískáte. 

V úseku z Ankary do Tatvanu jsou řazené turecké lehátkové vozy a jídelní vůz. Jakmile vlak dorazí na západní břeh Vanského jezera do Tatvan Iskele, cestující si přesednou na loď, která je během 4 hodin převeze na druhou stranu jezera do Van Iskele. Odtud dál pokračují již íránské lehátkové vagony. 

Buďte připraveni na mnohahodinová zpoždění (klidně až 8 hodin) a neplánujte návaznou dopravu moc natěsno. 

Jednosměrná jízdenka ve voze Kusetli stojí 51,50 €.

Istanbul-Sofia Expresi

Je jediným mezistátním spojem z Turecka do Evropy. Vlak veze lůžkové vozy Yatakli a také lehátkové Kuşetli. V Dimitrovgradu se odpojuje přímý lehátkový vůz do Bukurešti. 

Všichni cestující musí na turecké pohraniční stanici Kapikule vystoupit a odbavit se osobně na přepážce. Na bulharské straně probíhá pasová kontrola ve vlaku.

Jízdenka do Sofie vyjde na 29 € v lehátkovém voze a 34 € v lůžkovém. Jídelní vůz řazený není.

Jak se dostat nejrychleji z letiště na nádraží v Istanbulu

Jestli něco Turci umí opravdu dobře, jsou to starty nových projektů, které zdaleka ještě nejsou připravené na ostrý provoz. Takovým příkladem je i nové letiště v Istanbulu a jeho spojení do města. V současnosti totiž chybí napojení na železniční síť a jediným způsobem dopravy je autobus.

Istanbul Airport - nádraží Istanbul Sögütlücesme

IST-7 výstup na Kadiköy, doba jízdy podle IETT zhruba 110 minut (mimo špičku lze zvládnout rychleji)

Výchozí stanice většiny spojů YHT. Od letištního autobusu si však musíte ještě necelé 2 km dojít.

Istanbul Airport - nádraží Istanbul Pendik

IST-8, výstup na Pendik YHT Istasyonu, doba jízdy podle IETT zhruba 100 minut (mimo špičku lze zvládnout rychleji). 

Momentálně asi nejvýhodnější spojení, autobus jede po dálnici mimo Istanbul a zastavuje přímo u nádraží.

Istanbul Airport - nádraží Istanbul Halkali 

IST-17, výstup na Halkali Marmaray, doba jízdy podle IETT zhruba 100 minut (mimo špičku lze zvládnout rychleji). 

Halkali je stanice pro všechny, kteří míří vlakem na západ. Tedy do Edirne, Bulharska/Rumunska/Srbska nebo k řecké hranici do Uzunköprü.

Sabiha Gökcen Istanbul Airport - nádraží Istanbul Pendik

132H, výstup na Pendik YHT, doba jízdy podle IETT zhruba 30 minut

Související články

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používání tohoto webu s tím souhlasíte.

Rozumím